Jak nakłonić klienta do zakupów?

Jak nakłonić klienta do zakupów?
inwestycje na giełdzie forex mbank w mbank to łatwy sposób na ogromny zysk ogólnoświatowy kryzys bankowy kryzys bankowy powoduje straty na giełdzie

Merchandising polega na takim rozmieszczeniu i ekspozycji towarów i produktów reklamowych, by nakłonić do zakupów jak największą liczbę konsumentów. Obejmuje on odpowiednie zagospodarowanie przestrzeni handlowej, właściwe rozmieszczenie asortymentu w sklepie i jego odpowiednią ekspozycję. Merchandising bazuje na zasadzie: „łatwo zauważalne, łatwe do wzięcia”.

  • towary należy rozmieścić w grupach asortymentowych, ponieważ klient przychodzi do sklepu w celu zaspokojenia określonych potrzeb

  • należy stosować tzw. cross merchandising, czyli ustawianie grup towarów obok siebie w sposób logicznie powiązany, np. gąbki do naczyń obok płynu do zmywania

  • im więcej jakiegoś towaru na półce, tym łatwiej klient go zauważa, jest to tzw. multifacing, czyli efekt obfitości

  • ważne są: porządek i czystość na półkach, czyli pełne półki, towary z widoczną ceną, ustawione etykietą do klienta

  • towary przynoszące największy zysk powinny zajmować jak najwięcej miejsca. Te produkty, tak samo jak nowości i promocje, powinny znajdować się na wysokości oczu kupującego

  • w sklepie znajdują się zarówno dobre, jak i złe strefy, np. klienci dużo uwagi zwracają na towary umieszczone przy kasach, a najmniej na te umieszczone w rogach sklepów

  • swoimi działaniami należy zachęcić do jak najdłuższego pozostania klienta w sklepie, bo wtedy zwiększa się szansa na to, że kupi on więcej

  • wykorzystanie bodźców zapachowych, słuchowych, dotykowych, wizualnych (oświetlenie, kolorystyka pomieszczenia)

  • odpowiednia ekspozycja cen, umieszczenie obok siebie produktów z różnych przedziałów cenowych

  • towary należy układać uwzględniając ich kształt, kolor i wielkość, jednakże należy unikać wymyślnych konstrukcji takich jak np. piramidki, gdyż to zniechęca klientów do zakupu.

przeczytaj nasze wprowadzenie utp dla każdego Notowania subfunduszy arka prestiż notowania oraz obligacji skarbowych arka

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *