Mikroekonomia, konsument, producent

Mikroekonomia, konsument, producent

Badaniem interakcji pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą oraz ich zachowań indywidualnych, zwłaszcza w warunkach rzadkości dóbr, zajmuje się mikroekonomia. Nauka ta szczegółowo analizuje decyzje podejmowane przez jednostki, które dotyczą produkcji oraz wymiany dóbr.

Konsument nabywa i konsumuje towary oraz usługi i wraz z producentem jest podstawowym uczestnikiem rynku. Konsument jest osobą fizyczną dokonującą zakupu lub sprzedaży na własny użytek, czyli nie ma on związku z prowadzoną działalnością. Jeżeli za zakup zażąda np. wystawienia faktury VAT, wówczas potraktowany zostanie jako przedsiębiorca.

Gdy podaż przekracza popyt mówi się o rynku konsumenckim, a w odwrotnej sytuacji – o rynku producenta. Dla ekonomii i marketingu konsument stanowi kategorię statystyczną, która traktuje go jako zbiór charakteryzujący się pewnymi typowymi zachowaniami i tendencjami.

Zostaw komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *